top of page
Search
  • Reelika Jeferjev

Lõpeta mõtlemine, et su mõtted ei loo Sinu elu ja reaalsust – võta vastutus oma mõtete eest

Mõtlemise funktsiooni uurides ja õppides olen tänaseks jõudnud selgele uskumusele, et mõte on loov. Tegelikult on see vabastav ja parim põhjus, et iseendasse investeerida.


Iga mõte on seeme, mis loob kogemusi. Paljude inimeste mõtlemine on tänu erinevatele kogemustele negatiivse suunaga, et vältida mineviku kogemusi. Me oleme harjunud oma peas mängima kõige hullemate stsenaariumitega seni kuni tunneme oma kehas tohutut ebamugavust ja paanikat. Me veeretame peas mõtteid sellest kuidas keegi meiega või teistega käitus ning mõistame hukka elu, majandust ja kõike muud. Me muretseme tuleviku pärast ja kardame paaniliselt seda mida teised meist arvavad ja mõtlevad. Me ei taha teha teistele haiget ja valmistada ebamugavust. Me muretseme oma laste tervise ja turvalise pärast ning isegi sellepärast mida üritusele selga panna. Me reageerime olukordadele ja võimalustele iseenda sisemaailmas: ma ei taha, ma ei oska, ma ei saa, ma ei või, ma ei saa lubada, kas ma tegin õigesti, ma ei ole, mul ei ole jne. Me reageerime olukordadele, inimestele mõtetega: halb, jube, võib-olla jne. Millise kogemuse lood sa mõttega: „Kas ma tegin õigesti? „See kogemus on kahtlus, usaldamatus, ebaselgus jne.


Kõik meie mõttevormid on oma olemuselt energia, mis loob meile olukordi ja inimesi, mis on niinimetatud negatiivsed või siis negatiiv-positiivseid ehk ettearvamatud. Energia käesoleva kirjutise tähenduses on mõju ja jõud! Mida rohkem sarnaseid mõtteid, mis liidavad endaga ka tunded, seda tugevam on selle mõtte mõju ja jõud.


Inimene on järjepidevalt samas ringis ja toidab iseenda rahulolematust, viha ja kurbust. Just nagu oleks ta sõltuv kannatusest. Kui palju loomise energiat on meil tegelikult oma soovide loomiseks. See võiks olla põhjus, et võtta vastutus oma loomingu eest, mis tähendab võtta vastutus kõige selle eest, mis su elus on- ig rõõmu ja elu probleemi ees.


Enamik meist tahavad endale ja teistele parimat aga lõpetavad paradoksaalset mingis süüdistuse laadses seisundis- süüdistades teisi ja iseennast ning oodatakse päästmist. Päästmist aga ei tule, sest tegelikult pole kedagi päästa. See on olnud minu teekonna üks ilusamaid avastusi. Meie võime on iseennast vabastada köidikutest ja luua melepärast. Seda meie vaim ihaldab kõige enam!


Kui mõtlemise teemadel inimesi kõnetan väidavad nad enamasti mulle, et nemad ei mõtle ennast kahjustvalt. Elu lihtsalt on selline ühel või teisel põhjusel ning andes seeläbi signaali, et temast ei sõltu midagi. Mõtle korra sellele. Tõde on aga see, et me lihtsalt usume ja arvame, et me oleme oma mõtted, tunded ja emotsioonid. Me reageerime ning jääme uskuma seda mida näeme, kuuleme ning anname oma mõttetegevusele vaba voli iseenda üle. Meie kujutlusvõime töötab osavalt, luues pilte sellest kuidas asjad lähevad veelgi keerulisemaks.


Teadmatuses juhivad meid välised sündmused mida muuta ei saa või on fookus pidevalt sellel mida ei ole. Pole vaja olla ennustaja, et mõista mis laadse kogemuse sa järgmisena lood, olenemata sellest kas võtad vastutuse või mitte.


Enesearengu maailm on lai ning meile on kättesaadaval lai valik informatsiooni ja lähenemisi. Me otsime pidevalt kiiret lahendust, kuid kiirem ei tähenda alati parimat ning jätkusuutlikku. Minu soovitus on suhtuda enesearengusse, kui enda loomise protsessi. Sa oled looming, mis elab ja loob igas hetkes.


Kui oled lugedes siiani jõudnud, siis on suur tõenäosus, et oled ennast juba hakanud vaatama uuest perspektiivist ning soovid leida taipamist, mis sind edasi juhatab.


Jagan rõõmuga enda praktikat. Järgnevat praktiseerides, tekib peagi sinus seisund, kus sinu ja mõtete vahel tekib väike distants. See ongi seisund mida me soovime enesearengus esmalt saavutada. Me soovitame saavutada neutraalsuse ja näha ennast kõiges, andmata tähendust- hea või halb. Seejärel avaneb meil võimalus valida meelepärast ja juhtida oma mõttejõudu ning sündmuseid. Tegelikult on kõik oma olemuselt neutraalne ja tähenduse annab selle vaatleja. Meile inimestele kohe meeldib leida ja anda tähendusi ja tähendusrikkust kõigele. Tee sellele teadlikult paus ja vaata, mis saab.


1. Pane endale kellale alarm (soovitan vähemalt 5 äratust päeva jooksul)

2. Praktiseeri teadlikkust 5 minutit iga äratuse ajal

3. Küsi endalt „Kas ma olen ärkvel“

4. Vaatle kuidas mõtted tulevad ja lähevad

5. Märka, kui lähed mõtlema ning püüa ennast mõtetelt tuua tasakesi hetke tagasi

6. Ole neutraalne oma mõtetega ja soovi korral võid teadvusta endale: „see on mõte“

7. Kui oled julge võid oma mõtteid ka sõbralikult tervitada ja lapata ning valida neid mõtteid, mis head tunnet tekitavad. Võid isegi teha valikuid mida nüüd uskuda tahad enda ja oma elu kohta. nt. Kui pähe tärkab mõte, et ma ei oska või ei tea. Saad teha valiku nüüd uskuda midagi muud. Uskuda, et tead.

8. Ole järjepidev ja tunne rõõmu väikestest edusammudest


Oma elus vastutuse võtmisel on esimeseks sammuks saada meisterlikuks oma mõtete tasandil. Väga keeruline on teadlikult luua, kui mõttemaailmas valitseb vaesuse ja ellujäämise mentaalne aktiivsus. Kui tegeled ühe ja sama mõtte mõtlemisega, ei ole sa avatud inspiratsiooni vastu võtmisele ning seeläbi ei pääse soovitud lahendused sinuni ning tegelikult konnitad sa seeläbi ka kogemust. Vaatle kui palju sa mõtled sama mõtet mida eile ja üleeile… kuidas sa peaksid märkama head ideed või lahendust?


Kokkuvõttes on oma mõtete juhtimine võtmeks emotsionaalse iseseisvuse arendamisel ja isikliku avardumise suunas liikumisel. See võimaldab meil kujundada positiivsema suhtumise endasse, teistesse ja elusse üldiselt. Kuna meie mõtted ja tunded on omavahel seotud, siis just need kõige keerukamad mõttekonstruktsioonid tõmbavad meid vahel pikali aga sellest ei ole midagi, liigu edasi. Vali luua endasse selgus ja istuda oma elus juhi toolile.

Kui vajad abi ja tuge, võta minuga ühendust!

59 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page